dinsdag 17 januari 2012

AWD - Van ree tot ral

16 Januari bracht het echte wintergevoel: op beschutte plaatsen een laagje ijs op het water; ijskristallen op grassen, planten en struiken; koude vingertoppen en een strak gezicht van de kou.

Maar ook : wat een rijkdom aan dierenleven. Ik moet mij hier beperken tot de hoogtepunten.

Een watersnip krijg je niet zo makkelijk op de foto:

Een roodborstje is al wat eenvoudiger:
Het panorama was schitterend:


En dan mogen de winterse plaatjes niet ontbreken:

Een roodborsttapuit en klapekster kwamen niet zo mooi in beeld dat ik de foto's hier wil laten zien. Anders is dat met de reeën:
 De bok was wat geïrriteerd: blaffend ging hij er uiteindelijk vandoor.
 De reegeiten waren net als de damherten wat nieuwsgieriger:

Twee jonge knobbelzwanen zorgden voor een mystiek plaatje:

Terwijl ik bij het Rechte Schusterkanaal mijn brood zat op te eten vloog er plotseling een roerdomp voorbij. Helaas verdween de vogel in het riet voordat ik kon reageren. 
In het kanaal zwommen o.a. wintertalingen:
 Maar het hoogtepunt van de dag was toch opnieuw de waterral.
Ik laat hier drie foto's zien:





2012 begint voor mij veelbelovend! 
Ik wil hier nu ook  iedereen bedanken die gereageerd heeft op mijn dit jaar begonnen blog. 
Het is toch altijd afwachten of er belangstelling voor is.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Kees,
    Prachtige serie, ik zie bij jou ook al reeën, dus ze laten zich weer wat zien in de AWD. Prachtig die waterral, die is niet zo makkelijk te fotograferen, dat schuwe vogeltje. De roodborsten laten zich nu juist goed zien, lijkt wel of ze poseren, ik had er dit weekend ook zo'n tamme voor mijn lens.
    Oh, en de rijpfoto's daar ben ik gek op, erg mooi.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kees, je bent lekker productief, even niet gekeken en alweer een reeks nieuwe berichten erbij, ik ga niet op allemaal reageren, maar heb ze wel gelezen hoor, mooie foto's, en je weet ze wel te spotten.
    Die foto's met rijp zijn prachtig

    groet
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat zijn de verrassingen van het AWD, jij bent met een kaartje vol thuis gekomen met prachtige beelden, jammer dat je de roerdomp miste..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Kees, Alweer de waterral op de foto, dat is mazzel. Deze rakker is lastig te fotograferen.
    Het blijft leuk een dag in de AWD, je komt altijd van alles tegen.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi there

    Great pictures!
    This AWD must be so interesting! As I follow already a few blogs were I can see pictures from this park but still I am amazed by every other picture from AWD!
    Greetings from Switzerland
    Yvonne & Raphael

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het is heerlijk om in de natuur te zijn en dan ook nog met zulke foto,s thuiskomen geef toch wel een heel voldaan gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen