dinsdag 19 maart 2013

AWD - Reebok

Het bastgewei van reebokken moet in maart op zijn mooist worden.
Ik ben er daarom opnieuw op uit getrokken om te zien of ik daar goede voorbeelden van zou kunnen vinden.
Volgens mij zal de bovenstaande bok het wel goed doen bij de reegeiten.

Allereerst een aantal beelden van 6 maart:
 Ook reeën hebben wel eens jeuk.
 Hij bekeek mij eens, en ging verder met eten.
Een teder moment. Hij valt in ieder geval in de smaak bij deze reegeit.
 De ontwikkeling van zijn gewei is hier goed te zien.
 En nogmaals een intiem moment, weer even neuzen.
Hij lijkt duidelijk in de kracht van zijn leven.

Als ze tussen de varens gaan liggen vallen ze nauwelijks meer op.
Als de varens gaan groeien zullen ze nog meer beschutting hebben .

Op 15 maart ben ik 's morgens - voordat het ging sneeuwen - opnieuw gaan kijken.
 Het ging nog steeds goed met hem.
 Zijn gewei groeit gestaag.

 Samen aan de wandel. Ze lijken onafscheidelijk.
Hij keek om alsof hij wilde zeggen "Laat je ons nu even alleen? Over een week mag je weer komen".

We zullen zien. Het is van het weer afhankelijk wanneer het ervan gaat komen. 
Wordt vervolgd.

11 opmerkingen:

  1. Mooie foto's weer. Het blijft altijd fantastisch om ze gade te slaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap dat je dezelfde reebok weer voor de lens kreeg. De ontwikkeling van het gewei is duidelijk te zien. Mooie serie vol belofte op wat komen gaat.
    Ben dan ook benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige serie van de reebok.
    Geweldig om dit te zien.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi om dit zo te volgen hij ziet er ook oergezond uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi deze serie, prachtig om te zien hoe het gewei zich ontwikkeld en de twee foto's van het tedere neusjes geven vind ik het allermooist.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hooi Kees
    weer een mooie serie van die reen.
    ze laten zich goed fotograferen.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het blijft mooi om in het AWD te lopen, en dan met deze foto's thuis komen, het zal een fijne wandeling zijn geweest.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig hoe jij de Reeën weet te vinden Kees.
    Ik zie er nooit een.
    Een prachtige serie weer,

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi!
    Stunning serie of this lovely roedeers
    Greetings from Sweden
    /Ingemar

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt heel mooi Kees,
    ik heb geen flauw idee waar de reeën zich ophouden daar maar jij weet ze in ieder geval wel te vinden. Schitterend zoals de bastgeweitjes eruit zien. Ik heb ervan genoten :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely pictures of my favourites. I did see the nice buck today again in the same area as before. But he was on the run so I didn´t get him on a picture....

    BeantwoordenVerwijderen