dinsdag 1 mei 2012

Zwaan maakt toilet


Hoe mevrouw zwaan toch aan haar trekken kwam. 


"Die man van mij is weer eens de hort op terwijl hij wéét dat ik mij nodig moet opknappen. 
Als ik opschiet zullen de eieren niet teveel afkoelen, dus ik wacht niet op hem."
 "Eerst het water in voor een wasbeurt."
"Zo, nu alles nog goed schoon en droog wrijven."
 "Ik mag geen plekje vergeten, ook onder de vleugels niet. Een vrouw wil er tenslotte wel goed uitzien."
"Ik ben er weer helemaal klaar voor."
 "Oei, daar jeukt het wel heel erg."
"Klaar, nu moet het lukken."
 "Toch niet. Ik heb mijn draai nog niet helemaal gevonden. Even een betere positie kiezen."
"Oh ja, de eieren moesten ook nog even gedraaid worden."
 "Zou het nu goed zijn?"
 "Nee! Er ligt een ei niet goed en dat voelt niet lekker. Nog een klein stukje verschuiven."
"Hè hè, nu is het helemaal naar mijn zin. Het is wel een goed gevoel als je zo onafhankelijk bent als ik.
Die man van mij zal er nog van opkijken."

5 opmerkingen:

  1. Great pictures and a good story, I had a big smile. They are so lovely the swans. Hope all will survive.
    So on Waldlaüfer blog...you do write German? I´m half German, born in Sweden. I learnt the language as a kid. I speak it fluently and have relatives in Germany.
    We have sunny and warm today too.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is een mooie serie van die zwaan op zijn eieren nu klaar gaan zitten voor als de eieren uitkomen,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk om zoiets van dichtbij te zien. En straks op de kleintjes letten..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja zo kan je nou iemand verrassen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Kees,
    Wat een leuke teksten bij je prachtige foto's. Die moet je in de gaten houden, als er straks jongen zijn, zal het ook weer mooie plaatjes opleveren.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen